9 RAZLOGOV ZAKAJ LJUDJE DELIJO SPLETNE VSEBINE

Kaj ste nazadnje delili s prijatelji na družbenih omrežjih? Je bil to Facebook video, Instagram post, članek na LinkedInu, meme, ki vas je nasmejal? Uporabniki družbenih omrežij delimo spletne vsebine na skoraj dnevni ravni. A redko se vprašamo, ZAKAJ smo to sploh storili. Preprosto čutimo, da nekaj moramo deliti z drugimi.

V primerjavi s tradicionalnim oglaševanjem, pri katerem plačamo izpostavljenost oglasa ciljnim občinstvom, je uspeh viralnih kampanj odvisen predvsem od deljenja vsebin na prostovoljni ravni. Zato je za uspeh takšnih kampanj ključno, da razumemo, kaj nas kot uporabnike motivira, da kliknemo gumbek “Deli!”.

Ko naša Honey Badger ekipa “brainstorma” nove viralne koncepte, se v prvi vrsti vedno vprašamo, kateri so razlogi, da bi uporabniki te vsebine delili. Za izvedbo projekta se odločimo šele, ko najdemo vsaj 3 potencialne razloge za deljenje. Zakaj tri? Beri dalje.

The Flying Frenchies Surf and Base Jump From a Zipline

KAJ NAS MOTIVIRA K DELJENJU?

Odlična raziskava agencije Unruly Labs prepoznava 9 različnih družbenih motivov za deljenje oglasov preko spleta. Če želimo resnično spodbuditi visoko stopnjo deljenja vsebin, moramo zadeti vsaj tri od teh devetih motivov. Poglejmo, zakaj tako radi delimo spletne vsebine!

1. Ker želimo deliti svojo strast s prijatelji.
Ljudje pogosto delimo vsebine, ker se na tak način povežemo z drugimi preko skupnega interesa oziroma skupne strasti. S prijatelji obožujete surfanje? Potem je zagotovo to eden izmed razlogov, zakaj boste delili nor video surferjev!

2. Ker nam to pomaga pri “offline” druženju.
Deljenje spletnih vsebin nam včasih pomaga pri druženju s prijatelji v živo. Se vam je že kdaj zgodilo, da je pogovor ob pivu nanesel na na vsebine, ki ste jih delili? Ste že kdaj koga vprašali: “Hej, si videla članek, ki sem ga včeraj delil na Facebooku? Si ga prebrala? Kaj meniš o napisanem?”

3. Ker hočemo pomagati.
Z deljenjem koristnih informacij lahko drug drugemu olajšamo vsakdan. Na primer, če s prijatelji radi potujete, boste morda z njimi delili časovno omejeno akcijo ugodnih letalskih kart, saj jim želite pomagati.

4. Ker z deljenjem podpiramo nek skupen cilj.
Naše vedenje na družbenih omrežjih je lahko tudi oblika družbenega aktivizma. Članek, video, fotografijo bomo delili, ker nam je mar za svet okoli nas. Se tudi vi borite za čisto okolje? Potem boste verjetno z veseljem delili video z ekološko tematiko. Oglejte si video, ki smo ga posneli za Očistimo Slovenijo, ter razmislite, kaj je gledalce motiviralo, da so ga delili!

5. Ker želimo širiti novice.
Poznate tisti občutek, ko izveste novico in jo želite takoj deliti z vsemi? Novost informacij je velik sprožilec za posredovanje. Ljudje ponavadi želimo biti na tekočem s trendi in aktualnimi dogodki. Želimo tudi, da so naši prijatelji obveščeni o trenutnem dogajanju v svetu. Deljenje vsebin na družbenih omrežjih je tako lahko oblika komentiranja aktualnih dogodkov.

Dunking Devils x Očistimo Slovenijo

6. Ker bi bili radi videti pametni in razgledani.
Čeprav si tega najbrž ne bomo priznali, pa vseeno ljubimo tisti občutek, ko posedujemo neko znanje in smo lahko tisti, ki o tem izobrazijo druge. Informacije so moč. In dokazovanje znanja je zagotovo pomemben motiv pri deljenju vsebin. Ta motiv je morda podoben motivu št.5, vendar v tem primeru ne gre nujno za aktualne dogodke. Lahko je popolnoma karkoli se nam zdi zanimivo.

7. Ker iščemo reakcijo pri drugih.
Saj veste, včasih po ogledu nekega videa točno vemo, da bo določena oseba ali skupina ljudi nanj močno reagirala. Morda jih bo razjezil. Morda bodo jokali od smeha. V vsakem primeru je to zadosten razlog, da pritisnemo gumb “Deli!”.

8. Ker s tem izražamo svojo osebnost.
Z vsemi našimi dejanji na nek način izražamo svojo osebnost. To velja tudi za deljenje vsebin na družbenih omrežjih. Na primer, če delim posnetek plesa, morda želim povedati, da mi je všeč ples. Če delim prispevek o domačih “DIY” projektih, posredno povem, da sem kreativna in ustvarjalna. Spomnite se na zadnjo stvar, ki ste jo delili na Facebooku – kateri del svoje osebnosti ste s tem izrazili?

9. Ker hočemo deliti močno čustveno izkušnjo.
Pogosto delimo tisto, kar je na nas pustilo močan vtis. Želimo, da tudi naši prijatelji doživijo podobno čustveno izkušnjo. Še vedno velja, da se je bolje zabavati (ali jokati) v družbi!

ZAKAJ JE POZNAVANJE RAZLOGOV POMEMBNO?

In zakaj je sploh važno, da znamo prepoznati vse te motive? Če marketinške vsebine sejemo med uporabnike, ki so bolj motivirani za posredovanje vsebin oz. je sama tematika vsebine takšna, da uporabnik najde več razlogov za deljenje, bo naša kampanja bolj verjetno postala viralna.

 

  • Ravno zato se naša ekipa pred pričetkom vsakega projekta vpraša:
    Kateri so možni razlogi, da bi nekdo to delil?
  • Ali obstajajo vsaj trije razlogi?
  • Ali lahko kampanji dodamo še nekaj, kar bo dodatno motiviralo ljudi k deljenju?

 

ZDAJ STE NA VRSTI VI: UGANI MOTIV!
Čas je, da vso to teorijo uporabimo še v praksi. Oglejte si oglas na desni in poskusite ugotoviti, kateri med zgoraj naštetimi devetimi razlogi so najverjetneje pripomogli k viralnemu uspehu Lego kampanje!

LEGO: Everything is not awesome

VIRI: